Minggu, 08 November 2015

Home Pemulihan yang Mother India

Home Pemulihan yang Mother India

The bau pedas minyak bawang putih dari telinga yang dijangkiti dan sakit kanak-kanak, bau yang menenangkan dan ringan seksi gaharu balsem ... sisi kunyit berwarna jerawat kulit ... ini adalah sensasi satu ubat untuk penyakit banyak bahawa ibu-ibu India dan Nenek telah turun temurun.

Semasa saya tetapi seorang remaja, saya agak ragu-ragu ubat-ubatan ini. Bermaksud saya, bagaimana daun kubis asas bertujuan untuk menyembuhkan sakit kepala? Sesungguhnya hanya digunakan untuk kulit jeruk adalah untuk mengumpul up yang serangga menarik, vomitty, bau musim panas-bin?

Bagaimanakah hina orang-orang sakit telinga dan lebih-lebih lagi dimarahi, walaupun dengan pecah terputus-putus cinta, untuk meletakkan kepala saya di ibu saya menghirup untuk dia meleleh minyak ini hangat busuk ke telinga saya dan meterai mereka dengan kapas. Saya tertanya-tanya jika sensasi akan berbeza pada musim panas ini menjerit bahawa ibu saya membesar. Saya akan melihat daripada tingkap di langit, seperti yang muram dan merintih kerana saya, menunggu untuk dikeluarkan oleh salah satu makan malam kegemaran saya. bendi ..stuffed, simmered dalam tomato dan sudah tentu, bawang putih.

Ia bukan melalui membalas dendam, tetapi melalui niat yang tulen dan hampir suci bahawa saya smothered tepung gram, yogurt dan pes air ke atas kadang-kadang saya kekurangan-kilau kulit di bilik mandi. Seperti yang saya katakan kepada ibu pula, ia tidak dapat dielakkan bahawa akan ada titisan pes yang melarikan diri ke lantai, belah mandi, tenggelam ...

Lebih mesra dengan panggilan bagaimanapun, saya masih ingat perbualan tidur hangat dan memupuk dengan ibu saya, jahitan bersama oleh bisikan mempesonakan di dalam telinga. Dia akan menjamu saya dengan cerita-cerita dari zaman kanak-kanak sendiri di Uganda, cengkerik, tebu dan langit yang ada oren, seperti buih pada kunyit dan halia saya dan susu diselitkan. Ia adalah obat untuk sakit tekak, nampaknya. Saya tidak suka susu panas. Bukan bau atau rasa, tetapi bagaimana ibu saya memujuk saya ke dalam meminumnya, padahal kami terikat, tersenyum mendukung dan saya dibuai tidur.
Merawat kulit Troublesome

Tidak ramai orang boleh menganut bahawa saudara remaja mereka dihidu bunga atau buah-buahan, tetapi saya boleh. Saya menyalahkan ayah saya jeruk manis dan naik bau bahawa saudara saya dijalankan, kerana dia memperkenalkan air mawar untuk melegakan saudara-saudaraku jerawat kulit retak, dan kulit tanah oren untuk membetulkan jerawat. Secara peribadi, saya boleh makan barangan, terutamanya dalam hidangan manis, seperti shrikhand (curd hung diselitkan dengan air mawar, buah pelaga, gula, buah delima kunyit dan pistachios).

Terdapat alternatif walaupun, jika anda tidak mahu bau yang boleh dimakan dan berbunga. Timun cecair seperti (dikupas). Ubat ini dikatakan menyegarkan kulit dan mencegah jerawat. Masuk akal itu, mengapa ia dijumpai dalam banyak mencuci muka dan sabun.

Saya mendapati kedua-dua pelik dan lucu, lagi terpuji, upacara berdisiplin seorang gadis dengan siapa saya berkongsi dewan universiti saya dengan. Setiap hari, dia rajin digunakan kentang parut di muka dan dalam kedudukan yang Nefertiti-suka, dia tidur di dalamnya sepanjang malam. Keesokan harinya, tidak akan hanya menjadi sesat beberapa tuala putih dia bertopeng atas bantal, tetapi kami akan mengusik tentang ketulan kentang perangan merosot dalam singki, seperti kurang masak dan dibuang hash-coklat. Maaf mencari sesuatu. Ia seolah-olah bahawa dia lebih tahu bahawa yang lain daripada kita, untuk kentang parut pada kulit sepatutnya merawat bukan sahaja jerawat, tetapi kedutan dan bintik hitam juga.

Jika anda tidak keberatan risiko kelihatan seperti salah satu daripada ini Simpson (wont ini benar-benar berlaku kecuali anda meninggalkan ia terlalu lama), anda boleh cuba jus pudina dan kunyit digunakan untuk kulit selama 15-20 minit. Jika menggunakan kunyit di wajah anda membuat anda saraf, anda boleh menggunakan pes daun halba digunakan untuk kulit selama 15-20 minit. Saya rasa halba memberikan bau 'kari generik', jadi jangan terkejut orang yang berada di kawasan anda menganggap bahawa anda mempunyai terlalu dilakukan pada kari!

Terdapat beberapa orang gadis di kolej yang menggunakan ubat gigi pada jerawat mereka. Saya sentiasa membayangkan mereka yang hambar, dengan semua rasa pedih dan mengecut. Gadis-gadis ini akan datang ke dalam pelajaran dengan besar sakit dan merah blotches daripada kering keluar-spot pada hari berikutnya, bersedia untuk bangganya memberikan hikmat mereka, berdasarkan penaklukan mereka dengan gunung berapi yang dipanggil ruang di wajah mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar